the election night

cory kennedy by K.F.L..

"AND GUESS WHAT IM NOT ASHAMED TO SAY I WANT MCCAIN, I WANT MCCAIN TO BE THE NEXT PRESIDENT of the UNITED STATES OF AMERICA, NOBAMA.  -L.E

Comments
Postat av: Juli

i would vote obama....if I could.

Great picture!! =)

2008-11-03 @ 21:52:06
URL: http://juliapeintner.blogspot.com
Postat av: miriam

juli-ahhh vote for the nice guy,classy haha. thanks:)

2008-11-03 @ 21:56:30
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: circus em

älskar bilden! cory kennedy va?

2008-11-03 @ 21:56:58
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: miriam

circus em-yes det är hon ;)

2008-11-03 @ 21:58:11
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Melissa

MCCAIN?!?!?! nej nej nej och återigen nej, inte för att kritisera ditt val och åsikter men en sak som säger väldigt mkt om hur det kommer bli med honom som president: Förbjuda aborter i USA, det vill han stifta en lag om. Helt sjukt. Tänk om man blir våldtagen.

2008-11-03 @ 22:10:52
URL: http://meli.blogg.se/
Postat av: Yeah I Said It -- Ashley

voters of mccain = RACIST.



BOO! And yeah I am African American. That's what we interpret your support of McCain as~!

2008-11-03 @ 22:22:45
Postat av: miriam

Yeah I Said It -- Ashley- hahaha WWWWWWWWWWWHAT? racist? come on!!!! thats bullshit!!!!!

2008-11-03 @ 22:26:32
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: antonia

OBAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-03 @ 22:31:26
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: suss

obama.

2008-11-03 @ 22:39:12
URL: http://sjalvstandig.webblogg.se/
Postat av: suss

i just wonder how a 14yearold can know so much about politics so that she can speak out like that. maybe you're very clever, or very interested in politics, what would i know

2008-11-03 @ 22:41:35
URL: http://sjalvstandig.webblogg.se/
Postat av: elvira

McCain? Verkligen?

Obama!

2008-11-03 @ 22:54:08
URL: http://ballaelvira.blogg.se/
Postat av: kristin

obama! mccain e 72, alldeles för gammal. med mccain kommer allt fortsätta mer eller mindre som det var med Bush. jag tycker det är hög tid för något nytt. Tänk att för femtio år sedan var segretion lagligt och nu har obama (som dessutom bara är 45) stor chans att bli president. otroligt! Ett stort steg framåt i historia! Dessutom är han demokrat och vill dra ut trupperna ur irak och jobba för ett mer jämlikt samhälle. Det är inte socialism som McCain säger! Dessutom tycker jag inte alls om Palin. Hon är mot abort. Hon tar med sitt handikappade barn som en skyltdocka. Hon har sagt att skolor borde lära ut alla möjligheter till jordens uppkomst, att barn borde lära sig att både evolutionen och bibelns förklaring kan vara rätt. Personligen tycker jag att det är ganska dumt att motsäga evolutionen. McCain är en gamal konservativ krigskämpe! Nej, det är på tiden för förändring!



..men du får ju såklart tycka vad du vill!

2008-11-03 @ 22:54:13
Postat av: lina

då kan ja inte säga god natt men får säga god.. kväll



puss

2008-11-03 @ 22:58:33
URL: http://linapoulain.blogg.se/
Postat av: Anonym

obama!

förresten tänkte jag just precis publicera ett inlägg med den här bilden. hiih, men skippar det!haha. godnatt mirim<3

2008-11-03 @ 22:58:51
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se/
Postat av: miriam

kristin-usch jag gillar inte heller palin! där gjorde mccain helt fel som valde henne! såklart jag får tycka hur jag vill:) jag gillar bush också.

2008-11-03 @ 22:59:21
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: L

nej usch, i want obama sooo badly!

2008-11-03 @ 23:07:29
URL: http://piks.blogg.se/
Postat av: miriam

kristin: måste bara tilllägga! så du tror att om nu obama tar bort trupperna ur irak kommer det att bli lungt då??? nejnejnej! irakierna kommer ju att slå tillbaka då och ta över ännu mer!



ohh synd att jag har så många läsare för annars skulle jag uttryckt mig så mycket mer!!!! gah jobbigt.

2008-11-03 @ 23:08:08
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Parre

go obama.

2008-11-03 @ 23:14:57
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: bea

OBAMA!! haha nu är du ganska nerröstad kvinna.. men kriget fortsätter mohhahahahah.

<3333

2008-11-03 @ 23:24:07
URL: http://apparel.blogg.se/
Postat av: sophie

du borde uttrycka dig precis så mkt som du vill trots alla läsare, om du inte gör det känns det hela lite..fake, tkr jag iaf. men jag håller inte med dig om att mccain borde bli president, nonono. sen så måste jag bara säga att du är sjukt fin!

2008-11-03 @ 23:28:47
Postat av: carro

Okej first of all är jag väldigt nyfiken varför du gillar McCain och Bush. Bush blev ju inte ens vald av den amerikanska befolkningen och det finns VÄLDIGT starka bevis på det. Alla fick inte sina röster räknade och majoriteten av Florida (som hade röstat på Al Gore i 2000-valet) fick inte rösta p.g.a. Bush har kontakter vid rösträkningen i Florida. Många svartas röster blev alltså borträknade och även flera soldater som ansåg att kriget gått förlångt och la sin röst på Al Gore.

Har du ens någon aning om varför USA överhuvudtaget har trupper i Irak? Antagligen kommer det att bli lugnt om USA drar ur sina trupper, det är ju enda anledningen till att dem bråkar med varandra. Hela jävla 9/11 är ju en konspiration och USA har egentligen INGEN rätt att ha trupper i Irak. Enda anledningen till att dem har trupper där är p.g.a. oljan.

Självklart har du rätt till din åsikt men jag vill bara veta VARFÖR du gillar McCain/Bush. Skyll inte på att du inte kan skriva det p.g.a. du har "för många" läsare. Det är ingen förklaring, bara en dålig bortförklaring på att du inte har några bra motargument. Jag tror inte du tappar läsare om du säger vad du tycker, snarare tvärtom. Jag tycker att det är lite konstigt att du inte säger att du kan uttrycka dig p.g.a. det.

2008-11-03 @ 23:44:33
URL: http://colourlesshate.blogg.se/
Postat av: angelica

jag är inte så insatt så jag tänker inte uttala mig så mycket. bara att jag läst i dn att mccain säger nej till fri abort. ganska hemskt. godnatt<3

2008-11-04 @ 00:02:02
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: miriam

carro- oh tyck vad du vill. haha jag orkar inte spendera hela min kväll framför datorn och berätta för dig varför jag gillar dom. och vaddå BORTFÖRKLARING? :) hur vet du om jag bortförklarar mig? tycker bara att det är mycket lättare om man pratar om sånt här i verkligheten än via datorn, känns liksom lite svårt att uttrycka sig på de sätt man vill förmedla. jag tycker annars att du inte behöver bli så upprörd (säg om jag har fel) för det verkar så i din väldigt långa text här ovan.

2008-11-04 @ 00:04:45
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: maja

är inte det imorgon natt?

2008-11-04 @ 00:25:54
URL: http://majalok.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw, det är ju imorgon?

2008-11-04 @ 04:03:46
Postat av: dani shaun

I usually find myself so impressed with your blog...

but after this entry I question your influence.

Obama. It's time for a change.

2008-11-04 @ 05:54:45
URL: http://privatelyoutintheopen.blogspot.com
Postat av: miriam

maja-jo jag vet men det var ändå kul att kolla inatt också, man har liksom fått veta mer om dom tycker jag :)

2008-11-04 @ 07:08:47
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: miriam

dani shaun-im sorry that you feel that way but why cant you just accept that everyone thinks different? just because i like mccain doesn't mean that i have a bad influence? that's so wrong of you to say i think...but just so you know, i like obama too!



take care xo

2008-11-04 @ 07:18:39
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: carro

Jag vet att en person bortförklarar sig om den inte svarar på frågan. Självklart är det lättare att prata om sånt här IRL, men då kanske man inte ska skriva om saker som man senare inte kan diskutera på sin blogg. Om det tar en hel kväll för dig att berätta varför du gillar Bush eller McCain kan du inte ha mycket vetskap om dem, det brukar ta max 5 minuter att skriva om man har faktan i hjärnan (vilket jag antar att du har eftersom att du publicerade ett sånt här inlägg).

Jag blir bara upprörd över att du inte säger varför du gillar McCain/Bush. Skulle du göra det, skulle det bli så mycket lättare att respektera din åsikt eftersom då vet man varför du tycker som du gör.

2008-11-04 @ 08:31:05
URL: http://colourlesshate.blogg.se/
Postat av: a

ball bild

2008-11-04 @ 09:43:52
URL: http://angelika.webblogg.se/
Postat av: Klara

Din blogg är sjukt bra, men gud vad du har sjunkit i mina ögon senaste inläggen. Synd... Men alla har ju rätt att tycka som de vill! Ska också sitta uppe inatt. Obama!! :)

2008-11-04 @ 10:22:36
URL: http://klarals.devote.se
Postat av: sara

I sould wote for obama! Go him!

2008-11-04 @ 10:37:41
URL: http://saraaaa.webblogg.se/
Postat av: rasmus

imponerad av ditt senaste utlägg nu, även om jag inte alls håller med dig. främst inte det här med aborter. jag vet inte riktigt om du har tänkt på våldtäkter, är det något som man också skall få ta ansvar för själv? bör inte alla barn som kommer till vara välkomnade av föräldrarna och inte påtvingade? jag tror att du är medveten om att om man förbjuder aborter så skapas endast en "utlandresandearbortturism", vilket bara de rika har råd med plus en svartmarknad av aborter som främst kommer drabba de fattiga i samhället. fattar inte grejen med att sparka på dem som redan ligger ner.

mccain kommer inte att göra usa till ett bättre land ur min vinkel utan sämre. republikanska presidenters enda syfte är att ta över världen och dess rikedomar. kolla bara på afghanistan och irak. olja är vad de har att locka med..



undra föresten vad hade du rstat på i det svenska valet?

take care!

2008-11-04 @ 12:18:29
Postat av: lilla jag

big bang är bara en teori, de som står i bibeln är också bara en teori. Man KAN INTE bevisa något av dem. Men de skriver de inte i era skolböcker. Jag vet inte vad jag tror på. Men inte på big bang i alla fall, hur kan en kollision av två "saker" göra så att vi kan älska, bli sårade eller i huvudet taget känna saker? Hur förklarar det samvetet? Personligheter? jag tror inte att allt sådant kan ha skapats av en kollision. men de e ju bara mina egna fudneringar liksom..

2008-11-04 @ 14:22:30
Postat av: miriam

rasmus- tack. kul om vi ändå kan respektera varandra fast vi tycker så olika.

oj det glömde jag att nämna, våldtäkt. man ska inte garantera att folk ska bli våldtagna, men man ska inte heller utesluta det! jag personligen tycker att våldtäkter är ett undantag. det hör ju till ett brott. jag tror att mccain också tänkt på det. hm..jag hoppas det. det borde han.



vilken klurig fråga..min pappa är väldigt politiskt engagerad och har jobbat mycket för moderaterna men det var för några år sen nu, han slutade pga att det skedde saker inom partiet som han inte tyckte om, vet inte om det har ändrats nu eller ej. men jag är själv ingen moderat (det låter nog väldigt konstigt nu eftersom att jag vill att mccain ska "vinna" men men) jag hade nog röstat på SD, dels för att jag har varit med och sätt hur dom arbetar, folk har så jävla mycket fördommar om dom så det är inte sant, och så jobbar min pappa för dom på halvtid kan man säga. jag kommer att stå vid "röst dunkarna" 2010 och hjälpa till! ska bli jätte spännande hehe men jag är nog mer åt vänster än högern här i sverige, i nuläge! man vet ju aldrig i framtiden..



jag är nyfiken på vad du hade röstat?

2008-11-04 @ 15:41:29
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: amanda

miriam, i kommentaren du skrev och förklarade dig, vet du att en stor del av det står 2 ggr. denna delen asså:



Jag har följt helt hela den här ”processen” och tycker att obama har kampanjat mycket starkare än maccain!

Men mccain har ett bredare register i säkerhets- och utrikespolitiken! Han vet att det kommer stunder då USA och nato behöver sätta kraft bakom orden. Han var vederkvickande, tydlig i sin snabba reaktion på Rysslands invasion av Georgien. Maccain är frihandlare! han talar inte om bestraffningar av företag som investerar utanför USA vilket är jätte bra! Maccain står också alltid upp för det han tror på även om det innebär konflikt med sina ”egna”. Medan obama i stort sätt aldrig har sagt nej till demokratiska intressegrupper som t.e.x de stora reaktionära lärarfacket har maccain ofta tagit med republikanska intressen och ideologer. Det är inget ¬roligt scenario med Obama som enda motkraft mot en kongressmajoritet med fackliga beställningar på höga utgifter och mer skyddstullspolitik.



bara tyckte de var lite lustigt.

2008-11-04 @ 16:20:06
Postat av: Anonym

2008-11-04 @ 16:31:30
Postat av: Matilda

jag tycker det är helt OK om man hoppas på mccain i valet, däremot håller jag med de flesta som kommenterar det här inlägget, att obama ska vinna. en sak som jag tycker är ofattbar, är att en bloggare inte ska kunna ha åsikter, utan måste förklara sig hela tiden. okej, miriam hejar på mccain, so what? kör ditt race, och skit i andra. du behöver inte försvara dig. det är ju inte du som skriver anonymt precis. you're the best.

2008-11-04 @ 16:34:01
URL: http://fussdoll.blogg.se/
Postat av: miriam

carro-jag tycker att det här är en intressant och spännande sak, därför publicerade jag det här inlägget! Jag har följt helt hela den här ”processen” och tycker att obama har kampanjat mycket starkare än maccain! Men mccain har ett bredare register i säkerhets ochutrikespolitiken! Han vet att det kommer stunder då USA och nato behöver sätta kraft bakom orden! Han var vederkvickande, tydlig i sin snabba reaktion på Rysslands invasion av Georgien. Maccain är frihandlare! han talar inte om bestraffningar av företag som investerar utanför USA vilket är jätte bra! Maccain står också alltid upp för det han tror på även om det innebär konflikt med sina ”egna”. Medan obama i stort sätt aldrig har sagt nej till demokratiska intressegrupper som t.e.x de stora reaktionära lärarfacket har maccain ofta tagit med republikanska intressen och ideologer. Det är inget ¬roligt scenario med Obama som enda motkraft mot en kongressmajoritet med fackliga beställningar på höga utgifter och mer skyddstullspolitik. mccain är ett värn mot större underskott. När kandidaterna slutpläderar i Wall Street listar Obama det ena nya åtagandet efter det andra, medan McCain föreslår frysta statsutgifter.sen att "alla" säger att maccain är en idiot rent ut sagt för att han vill stoppa alla aborter kan verka "hemskt" – ja, MEN han gör det för en god sak vilket många här inte tänker på! det finns kondomer m.m som skyddar mot att bli med barn p-piller you name it, (jag behöver nog inte rada upp allt) och ändå så "råkar" folk (mest unga/ungdomar) bli med barn. dom får väll fan ta skylla sig själva då! (låter kanske hårt men om man nu tycker att man är mogen nog att ha sex och bli med barn får man ta och visa att man är mogen nog att ta hand om ett barn!) att döda en annan människa (ja det är faktiskt en människa) för att dom råkade bli med barn är så korkat. Lika dumt som att ha sex när man inte ens är mogen nog. Att man inte ens kan använda kondom, p-piller m.m. Man måste vara mogen nog att tänka ett snäpp längre vilket så många inte gör.

Det jag vill säga med det hela är att om man är mogen att skaffas sig ett barn då ska man också vara mogen nog att ta hand om ett!



Många skriver också att han är en 70 årig gubbe, att han är alldeles för gammal! Kom igen, det här har ingenting med ålder att göra. Det är ju kränkande att säga någonting sånt! Lika korkat som att man skulle säga att obama är svart! Men då är man rasist. Båda är grymt bra kandidater tycker jag! Dock skulle jag vilja att det var en kvinnlig kandidat med. Mycket mer rättvist då tycker jag.



Men både obama och maccain vill ena USA. Bägge vill minska energiförbrukningen och ¬modernisera sjukvårdssystemet. Bägge vill uppnå mer än vad som är möjligt när det gäller att dämpa effekterna av finanskrisen



Jag har följt helt hela den här ”processen” och tycker att obama har kampanjat mycket starkare än maccain!

Men mccain har ett bredare register i säkerhets- och utrikespolitiken! Han vet att det kommer stunder då USA och nato behöver sätta kraft bakom orden. Han var vederkvickande, tydlig i sin snabba reaktion på Rysslands invasion av Georgien. Maccain är frihandlare! han talar inte om bestraffningar av företag som investerar utanför USA vilket är jätte bra! Maccain står också alltid upp för det han tror på även om det innebär konflikt med sina ”egna”. Medan obama i stort sätt aldrig har sagt nej till demokratiska intressegrupper som t.e.x de stora reaktionära lärarfacket har maccain ofta tagit med republikanska intressen och ideologer. Det är inget ¬roligt scenario med Obama som enda motkraft mot en kongressmajoritet med fackliga beställningar på höga utgifter och mer skyddstullspolitik.





Obama lyckades så mycket bättre på alla kampanjer (som sagt) och det är typ det viktigaste! Han är en bra talare och kommer med stor sannolikhet att vinna valet! Han kommer att göra USA till ett bra land…men jag vet att det går att göra usa ännu bättre!





maja- jaa jag har läst svd! tycker dom är bra. men allt detta är vad jag står för så det är inget oärligt!

2008-11-04 @ 16:42:33
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: maja

okej, men varför raderade du det? jag tyckte bara att jag kände igen en hel del som du hade skrivit, så såg jag det på svd.se..

2008-11-04 @ 16:44:36
URL: http://majalok.blogg.se/
Postat av: maja

aha, nu kom det tillbaka

2008-11-04 @ 16:45:07
URL: http://majalok.blogg.se/
Postat av: Emma

Du håller på mccain, är för abort och skulle rösta på sverigedemokraterna i ett svenskt val. Jag måste säga att vi verkar inte dela en ända åsikt du och jag. Eftersom du är emot abort, och som du säger är att döda en människa, undrar jag om du som mccain tycker det är ok att döda en annan människa när det gäller dödsstraff? Och att det är bra med generösa vapenlagar vilket leder till att folk skjuter ihjäl varandra? Är det dessutom ok med alla oskyldiga som dödats i Irakkriget? Vad är skillnaden?

2008-11-04 @ 17:05:26
Postat av: E

Mccain är emot äktenskap mellan två samköniga personer och vill förbjuda det helt. Är du också emot det Miriam? Tycker du också att det är fel att två bögar gifter sej? Och om du isåfall tycker det är fel, hur kommer det sej att du gör det? Vad tar du för skada om två killar eller på tjejer gifter sej?

2008-11-04 @ 17:14:43
URL: http://schoolstalker.blogspot.com
Postat av: miriam

E: nej, jag har faktiskt en släkting som är bög! såååå TTTH

2008-11-04 @ 17:33:02
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Ebba

På vilket sätt är det kränkande att kritisera McCains ålder? Hög ålder påverkar, till skillnad från hudfärgen, onekligen hälsotillståndet.



Utveckla gärna hur du menar med att du är mer åt vänster än åt höger i Sverige, hur går det ihop med de extremt konservativa åsikter du har?



Bra att du skriver sånt här tycker jag för övrigt. Alltid intressant med någon som sticker ut i den oändliga grå massan av modebloggare.

2008-11-04 @ 17:34:58
Postat av: rasmus

oj, starka åsikter du har. när man har läst din blogg i övrigt får man inte alls den uppfattningen om dig. synd egentligen att de inte kommer fram, blir mer personligt då ju.



okej, våldtäkter är ett brott. men det är ju inte alltid de för utslag som ett brott om de anmäls. om de då inte klassas som ett brott leder det ju till att man måste föda barnet mot sin vilja.



jag tycker dock inte att du är mer vänster här i sverige, faktiskt så är ju SD ännu mer åt höger än Mccain och hans följeslag. tänker mest på en grej när det gäller SD och det är ju i att de är ett främlingsfientligt parti, hur går det ihop med dig för som jag har fattat är du inte "svensk"? eller svenskar är vi ju alla eftersom att vi har medborgarskap och lever här, men du förstår nog vad jag syftar på. säg inte att jag har fördomar och sådant nu för de stämmer bara man ser mellan raderna på deras inlindade budskap och så vidare.



jag tycker att det är lite svårt att välja parti för jag är alldeles för vänster för att något skall vara tillräckligt för mig. känns som att till och med vänsterpartiet drar sig mer och mer åt höger. men ja, måste jag välja ändå så blir de dem ändå.



ganska kul ändå att du verkligen är jättehöger och jag är jättevänster. som att vara på varsin sida av jordklotet, hehe.

2008-11-04 @ 17:39:54
Postat av: Alice

OBAMA, enligt mig ;)

2008-11-04 @ 17:48:32
URL: http://alicet.blogg.se/
Postat av: miriam

Ebba: Det känns som att ni ser ner på han för att han är gammal? han är ju mer erfaren (säger inte att man måste vara mer erfaren för att man är gammal men han är det, han har varit med mycket längre än obama, och med det säger ni att det behövs någonting nytt..ja kanske det? vad vet jag..) visst kan man förendra hudfärgen, kolla bara på michael jackson men jag bryr mig inte alls om vilken hudfärg den nya presidenten har, så trångsynt är jag inte :)



Det går helt enkelt inte ihop..men måste det göra det? jag tycker så himmla olika om allting så det blir så förvirrande men jag står också för det jag skriver och säger vare sig det är "fel" eller ej. Men att jag är mer vänster beror på att jag inte gillar mode-raterna ;P nä men okej. eftersom att dom flesta moderaterna har mycket pengar och vill bara ha mer och mer tar dom oss mellanklassen i tredjehand eller typ fjärdehand vilket jag tycker är dåligt. visst ska man sätta sig själv i första hand men inte så som dom gör det. jag känner till så många ensamstående mammor som bor på gatan nu tack vare dom! dom skär ner på så himmla mycket jobb och annat, dagis,skolor,hemhjälp m.m- jobb som dessa mammor behöver för att försörja sig och försöka leva, dom får ingen inkomst och därmed har dom inte råd att betala hyra. jag såg förresten idag min förra killkompis mamma .. hon bor nu på gatan och har ingenstans att ta vägen. jag tycker det är hemskt. vi bor liksom i sverige! är det inte här man ska ha det bra?

2008-11-04 @ 17:49:59
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: saro

mys, funderar på det jag med

2008-11-04 @ 17:54:54
URL: http://solsson.blogg.se/
Postat av: miriam

rasmus-jo jag förstår vad du menar (jag har fått den frågan många gånger:)) eftersom att jag fick praoa hos dom för några veckor sen jag har fått veta så mycket om dom som jag inte visste innan. jag har hört så mycket rykten om dom som att - dom är rasister, - dom vill slänga ut alla invandrare från sverige o.s.v men hallå, det är ju rykten! jag lyssnar inte på rykten, jag vill först ta reda på om det verkligen är så och som du kanske vet så är rykten oftast - falska. och i det här fallet var det inte alls något undantag. pressen skriver så sjukt mycket skit om dom, och det värsta är att folket tror på det!! hur kan man tro på något som man inte ens vet någonting om..eller som man inte vet om det är sant? (fick du svar på din fråga?)

vi folk dömmer så fort.



Sverige demokraterna är hatade av rasisterna OCH av de "vanliga" folket. såg du när dom var i malmö? dom visade något insalag av det på nyheterna..det var ca 7 SD (min pappa var en av dom) och så var det tusentals galna människor som bara stog och skrek rakt ut! varför vill dom inte lyssna, höra vad dom har att säga? dom skrek massa hotfulla och kränkande saker men det får dom tydligen göra? det kallar jag respektlöst. SD har inte gjort dom någonting ont och det vill dom inte heller. men vad gör dessa sjuka människor här? som tror att dom har rätt att bete sig på det där viset? ..men folket accepterar ju det...ett sånt sverige vill iallafall inte jag ha.





men asså...jag är absolut inte jätte höger!!!! :)

2008-11-04 @ 18:14:57
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: johanna

oj vad folk skulle tycka till^^

det är bra att vi är så insatta i den amerikanska politiken, tror inte det hade varit samma grej om det var val i sverige, då det anses vara såå personlig. yeahyeah.



Att jag tycker om Obama, är nog för att fler i USA blir intresserade, då Obama för in lite nya friska fläktar i politiken, men McCain och Obama har väldigt mycket gemensamt, det är väl abort och irak-trupperna som skiljer I guess. iallafall..



have a cosy night miriam!! xoxo.

2008-11-04 @ 18:23:50
URL: http://notanotherrichkid.devote.se
Postat av: Klara

Jag skulle aldrig stå och skrika på sverigeemokrater, men är någorlunda insatt i deras politik utan förutfattade meningar och tycker att deras åsikter är jättedåliga. Helt emot vad jag tycker. Kan du inte skriva lite mer om vad det är du tycker är bra med dem? Vad tycker du till exempel om deras invandrarpolitik? För man kan ju faktiskt inte komma ifrån att de är främlingsfientliga. Och de är väl mer höger än allianspartierna. Sänkta skatter, nationalitet och tradition är väl klassiska högerfrågor? Skulle vara kul att höra mer av någon som tycker så annorlunda än en själv! :)

2008-11-04 @ 18:31:07
URL: http://klarals.devote.se
Postat av: Ebba

Måste och måste, jag vet inte. Du säger ju emot dig själv. Du stödjer McCain vars politik främjar segregation och ökar samhällsklyftor, samtidigt som du inte gillar moderaternas nedskärningar inom den offentliga sektorn. Både moderaterna och republikanerna strävar efter marknadsekonomi, och eftersom republikanerna som bekant befinner sig x antal meter till höger om moderaterna förstår jag bara inte hur McCain skulle lösa det problem du beskriver?

2008-11-04 @ 18:37:25
Postat av: Karin

Jag kan inte riktigt uttrycka min åsikt då jag inte vet alldeles för lite om de två presidentkandidaterna. Dock tycker jag att Obama borde vinna p.g.a. Mccains märkliga syn på aborter. Du skriver att man får 'skylla sig själv' om man får barn, om man inte använder kondom o.s.v., och det har du ju rätt i. Men om en kondom spricker? Om man blir våldtagen? Om man alltså måste föda ett oönskat barn. Jag skulle inte vilja komma oönskad till världen.

Men det är vad jag tycker, och jag tycker det är intressant att vi inte delar samma åsikt. Jag gillar diskussioner.

2008-11-04 @ 18:42:39
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: rasmus

men det är ju det de vill ju, slänga ut invandrarna. både dig och mig inkluderat. för dem blir vi aldrig tillräckligt svenska hur mycket vi anstränger oss.

de snackar vackert om att de vill förbättra integrationen och göra de bättre för invandrarna som finns här idag genom att stänga portarna till sverige och inte släppa in flera. sanningen är ju att så fort de har stängt till kommer de börja skicka ut dem som finns här redan och försämra.



man vill inte lyssna för att man har hört tillräckligt. man vet redan vad de anser. jag tycker att de är åsikter som anses som hets mot folkgrupp och sådant borde inte uttryckas, så jag hajar varför folk reagerade som de gjorde. folk kanske skrek kränkande saker, ja. men det var med rätt eftersom att SDs tycke är kränkande mot dem!



för mig så är det jättehöger att vara SD-sympatisör iallafall ;]

2008-11-04 @ 19:00:13
Postat av: rasmus

du skriver att du har en släkting som är bög, det behöver ju inte betyda att du står upp för deras rättigheter för det. speciellt SD gör ju inte det. skulle de komma till makten är det hejdå med honom också, helt klart.

2008-11-04 @ 19:03:50
Postat av: carro

Först tackar jag för komlimangen du gav mig i din blogg (om det var du som skrev den, nu för tiden är det många som ger ut andras namn när de kommenterar på bloggar).

Jag håller med dig om att Obama är en bättre talare än McCain, men samtidigt så tycker jag lite synd om McCain (fastän jag inte skulle rösta på honom). Han har verkligen inte fått samma publicitet som Obama har fått och personligen tror jag att det beror på att Obama är svart och att det känns "nytt och spännande". MEN jag tror att den amerikanska befolkningen är less på Irakkriget. USA ska INTE lägga sig i andra länder, förrän de har rett ut sitt eget land. Utrikespolitiken ska inte komma i första hand när landet är så svagt. Det finns otroligt stora klasskillnader som USA verkligen behöver göra någonting åt. Tiden som Bush styrt har verkligen varit USA:s sämsta tid. De rikas löner har höjts med 157 procent och de fattigaste människorna tjänar 100 dollar mindre om året. Brutit mot sitt vallöfte att investera 100 dollar per år i återgärder för att bevara regnskogen. Sänkt statsanslagen för vidareutbildning inom barnmedicin med 35 miljoner dollar. Vägrat att skriva under Kyotoprotokollet, för att motverka globala klimatförändringar som undertecknats av 178 andra länder. Och en jävla massa mer saker. Bush är bara skit. Han har inte åstadkommit något bra överhuvudtaget.



Jag håller inte heller med dig när du pratar om aborten. Du gillar Bush som har tagit bort bidragen för preventivmedel för statligt anställda och säger att man får skylla sig själv. Aborter kan inte förbjudas! Att bli våldtagen eller om kondomen spricker är inte ens eget fel. Man måste alltså då få ett val där man själv får bestämma om man ska behålla barnet (beror ju på vilka förutsättningar man har). Du pratar också om din förra killkompis mamma som bor på gatan. Tänk om hon skulle bli gravid nu. Tycker du fortfarande att abort ska vara förbjudet? Hon bor på gatan och har därför inga som helst förutsättningar att ta hand om ett barn. Det är alldeles för många barn som lever i fattigdom.



Den här tjejen som skrev någonting i stil med "du måste inte förklara dig". Jag tycker att man borde kunna förklara sig och säga b om man har sagt a! Så jag tycker att det är väldigt bra att du har tagit dig tid och svarat på alla frågor som har kommit upp.

2008-11-04 @ 19:23:02
URL: http://colourlesshate.blogg.se/
Postat av: carro

i min* blogg ska det stå!

2008-11-04 @ 19:23:46
URL: http://colourlesshate.blogg.se/
Postat av: annie

håller inte med, håller självklart på obama. demokrati ftw!! hoppas verkligen att han vinner, USA behöver inte en ny version av bush, utan en demokratisk ledare!:)

2008-11-04 @ 19:36:40
URL: http://chiudore.blogg.se/
Postat av: Kristin

jag tycker inte att man ska dra ut trupperna ur irak helt direkt utan i omgångar (har man orsakat kaos i ett land kan man ju inte bara lämna det så!) men så smånigom måste de ju lämna och irakerna verkar ju inte uppskatta att de finns där. Detta föreslår obama och jag tycker det verkar bra.



om det hör med abort... självklart ska man inte använda abort som något slags preventionsmedel, det är hur korkat som helst att tänka "va skönt att inte behöva tänka på preventivmedlet, det finns ju abort!" men faktum är att man faktiskt kan bli gravid trots alla preventivmedel, chansen är kanske inte stor men det kan hända. Många använder sig bara utav kondom (och det är väl inget konstigt med det?) och en sådan kan spricka och man kan inte förvänta sig att folk ska gå på piller, ha kondom etc etc, använda alla medel för att vara hundra på att man inte kan bli på smällen.



Att man dödar ett liv? Tja, det beror ju på var man sätter gränsen till vad som är ett liv. Personligen tycker jag inte att ett ägg som befruktas vips blir till ett männskligt liv.... en spermie kan bli till liv (med ett ägg då såklart) och varken dem eller ägg kan man ta vara på allihop! Självklart ska man inte kunna göra abort när man vill, men det kan man ju inte heller. Det finns ju lagar på när det får utföras och som jag kommer ihåg var den ganska tidig, då tycker jag att det är okej. Att ta bort en liten geleklump som eventuellt kommer bli en bebis är inte att döda ett liv enligt mej! Ännu är det inget människa,bara något ska kan bli ett, förutsatt att mamman tar hand om det tillräckligt, precis som en spermie och ett ägg också eventuellt kan bli ett liv!



Sen är det ju synd att barn som inte önskas ska behöva födas! Barn som inte har någon bra framtid!

Bra att man kan hindra det innan det barnet ens blivit till tycker jag!



ps. "Hela jävla 9/11 är ju en konspiration " tycker jag är hur dumt som helst!

2008-11-04 @ 19:59:26
Postat av: coco

hihi. gud vilken diskussion det har blivit, och vad tråkiga folk är som blir arga för att alla inte tycker likadant! jag tror jag håller på obama, mest för att jag är rädd för att mccain ska dö och palin blir president.

2008-11-04 @ 21:34:34
URL: http://cocorico.blogg.se/
Postat av: Fina

snygg bild!

2008-11-04 @ 22:01:04
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: jen

hihi tack :)

jag hittade den av en slump på en loppis på hötorget, han ville ha 200 spänn för den men jag prutade ner den till 120(!). snacka om tur! :O men fortsätt leta, jag lovar att den väntar där ute på dig!

2008-11-04 @ 22:16:34
URL: http://puss.blogg.se/
Postat av: jen

hihi tack :)

jag hittade den av en slump på en loppis på hötorget, han ville ha 200 spänn för den men jag prutade ner den till 120(!). snacka om tur! :O men fortsätt leta, jag lovar att den väntar där ute på dig! :) PUSS!

2008-11-04 @ 22:16:35
URL: http://puss.blogg.se/
Postat av: channie

ohnej jag är för Obama he rules!!!! men alla tycker väl olika hihi, hugs

2008-11-04 @ 22:21:56
URL: http://ohlaa.blogg.se/
Postat av: Cornelia

nu sjönk du i mina ögon.

2008-11-04 @ 22:44:35
URL: http://fleetway.blogg.se/
Postat av: Li

jag tror du får vänta till du blir lite äldre innan du uttalar dig om sverigedemokraterna. det är väldigt lätt att bli påverkad av ens föräldrars åsikter vad gäller politik. titta på alla partier och deras för- och nackdelar en extra gång och se om du fortfarande tycker att dom är så bra eller om dina åsikter dras mer åt ett annat håll - who knows?



f.ö. kan jag tycka att du låter lite splittrad och ärligt talat, lite ung och dum, men det är alla. men kul att du har ett intresse för saker och ting - det är där det börjar.



och btw, det är inte möjligt att likna usas partier med sveriges till er som försöker, haha.

2008-11-04 @ 22:57:45
Postat av: Ebba

Li: Varför skulle inte det vara möjligt? Alla politiska partier bygger på ideologier. Bara för att några motsvarande partier inte finns i Sverige finns det ju tydliga likheter. Tror att många rent spontant tänker att demokraterna är vänster och republikanerna höger, att placera in de amerikanska partierna på den svenska höger-vänster-skalan är väl ett bra sätt att öka förståelsen?

2008-11-04 @ 23:15:08
Postat av: natali

det sista li sa, det är riktigt sant.

det går inte att likna usas tvåpartisystem med sveriges tiotal partier.

usa har bara republikanerna och demokraterna. och demokraterna är inte ens vänster. båda är höger. bara att demokraterna är liberala och republikanerna är konservativa.



och liksom, nu har jag suttit här och läst mer eller mindre alla kommentarer (klockan är ju fan mycket och jag har matteprov imorgon, hehe....)

och jag har kommit fram till att ni säger mer eller mindre samma sak och ni hoppar nästan på varandra för att ni tycker olika.

men sedan slutar ni ju självklart meningen med "men man får ju tycka som man vill och jag respekterar det".



eeeeeeeeeeeeeeeh, gör ni?

tänk efter innan ni skriver. HUR ni skriver. visst man kan ha en debatt om ämnet, det är ju det politik är till för.

men tänk bara på hur ni meddelar saker och ting.



sov sött dröm om alla fina flickor/pojkar ni mött.

fred.



ps. obama borde vinna (fast jag tror nog han blir mördad innan han kommer in till vita huset den 20 januari).

2008-11-04 @ 23:18:05
URL: http://drunkandsillygirls.blogg.se/
Postat av: natali

måste bara svara på ebbas kommentar:



nej, ebba det går faktiskt inte att göra det.

det finns inget VÄNSTER i usa (om man kollar genom europeiska ögon).

deal with it.

2008-11-04 @ 23:20:04
URL: http://drunkandsillygirls.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vad jag menade framgick uppenbarligen inte. Jag syftade på att öka förståelsen för hur pass höger både demokraterna och republikanerna är. Man får givetvis förlänga skalan för att få plats med republikanerna.

2008-11-04 @ 23:32:59
Postat av: knightcat

obama. yeahh

2008-11-05 @ 00:15:35
URL: http://knighttcat.blogspot.com/
Postat av: Anonym

obama kommer vinna!

2008-11-05 @ 01:24:23
Postat av: Anonym

...... OBAMA VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-05 @ 09:42:41
Postat av: amanda

men herregud jag dör, hur kan du överhuvudtaget säga miriam att du är mer åt vänster i ett inlägg, samtidigt säger att du sympatiserar med SD? det är ju skrattretande.



PLUS, att när du snackar om jobb till mammor :

"dagis,skolor,hemhjälp m.m- jobb som dessa mammor behöver för att försörja sig"

det är för fan högersidan och moderaterna som talar för hemhjälp, alltså hushållssnära tjänster. och du skriver att de vill skära ner på sådant.



i den långa utläggande texten om varför McCain ska bli president, kul att det inte är dina egna ord utan kopierat. förstår du ens va det står? för det gör knappt jag.



och där du uttalar dig om aborter, att du ens kan sitta och skriva så får mig att rysa av obehag.



till er som säger att alla får väl skriva vad dom vill och inte behöva förklara sig, har man en åsikt så får man ju räkna med att folk vill diskutera och ifrågasätta. det behöver ju inte vara negativt att folk vill det. debattera mera!!

2008-11-05 @ 13:20:55
Postat av: E

Åh, vad jag håller med det sista! Visst, alla får SJÄLVKLART tycka vad dom vill men man måste ju alltid vara redo att ta fighten, så att säga. Särskilt om man har åsikter som går i varandra och säger emot sej själv hela tiden.

2008-11-05 @ 13:44:16
URL: http://schoolstalker.blogspot.com
Postat av: tildss

förlåtförlåt för att jag inte har svarat.! det har bara varit så mycket med gymnasium och allt.

självklart vill jag fortfarande ses! men jag tänkte som så att jag skriver med min msn i e-postadressrutan ovan så kan du adda mig och så tar vi det därifrån? så kan vi lära känna varann lite innan vi träffas också. ha det bra,

2008-11-05 @ 17:13:15
URL: http://tildapom.devote.se
Postat av: Sara

nej. OBAMA is the shit. Han verkar vara en mycket bättre människa. McCain är för konservativ. Han är precis som bush, gillar krig och annat skit. Men självklart får man tycka vad man vill. Jag tror obama kommer bli en bra president för USA, bara för han inte är som dem andra. Puss

2008-11-05 @ 17:23:19
URL: http://sarisasmode.webblogg.se/
Postat av: Amanda

obama vann ändå så... självklart

2008-11-05 @ 19:04:46
URL: http://holytuesdays.blogg.se/
Postat av: Karin

varöfr raderar du inlägg ibland :'(?

2008-11-05 @ 19:25:19
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: linda

obama for president!

2008-11-05 @ 20:29:45
URL: http://lolinda.blogg.se/
Postat av: wondering..

en fråga:

hur kan din pappa vara sverige demokrat när han själv är invandrare? vill han skicka ut hela släkten med huvet före eller?

2008-11-06 @ 08:57:15
Postat av: kel

you should be ashamed.

2008-11-06 @ 10:32:49
Postat av: daniella

obama ftw sweetheart!

2008-11-06 @ 14:12:16
URL: http://fourwalls.blogg.se/
Postat av: the real braceface material

OWNEEED!!!

2008-11-06 @ 17:02:46
Postat av: maria

hi!!! where can I find your headband?? It´s just amazing!!!

2008-11-06 @ 17:04:58
URL: http://abingsdailypics.blogspot.com/
Postat av: Agnes

NÄR SKA DU BLOGGA IGEN? saknar ditt skrivande och dina bilder baby!

2008-11-06 @ 17:52:32
Postat av: rasmus

synd att du får en massa "owned-kommentarer" efter obamas vinst. fortsätt stå för vad du tycker ändå. take care!

2008-11-06 @ 17:55:45
Postat av: lala

but obama winswinswinswinswinswinswins!!!!!

2008-11-06 @ 19:36:28
Postat av: Anonym

but obama winswinswinswinswinswinswins!!!!!

2008-11-06 @ 19:38:13
Postat av: Promila

Obama vann ju :)

2008-11-06 @ 20:05:09
URL: http://metrobloggen.se/proma
Postat av: Anonym

ÅH vad modig du är som vågar uttrycka en så kontroversiell åsikt i en blogg. Dels McCain men främst SD. SD är förresten inte alls höger RASMUS, 60% av deras väljare är arbetare, vilket är en högre siffra än hos både vänstern och sossarna. De är inte rasister heller, eller jag skulle säga att det råder implikation mellan rasism och SD - är man rasist röstar man antagligen på dem, men alla som röstar på dem är verkligen inte rasister! Att säga det är att öppet smutskasta deras 300 000 väljare!!!

men Miriam , jag beundrar dig otroligt mycket för att du står för det man inte får säga i Sveriges knäppiga politska klimat.

Skickar en massa kramar <3

2008-11-06 @ 20:22:15
Postat av: miriam

anonym: du förstår inte hur glad jag blev nu. det värmer jätte mycket. jag behövde verkligen läsa det där<3 tack, inte varje dag man hör sånt. massa kramar till dig

2008-11-06 @ 20:49:55
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: miriam

Promila- jag vet. men nu får vi ju se vad han går för! bara för att han vann behöver väll inte jag ändra åsikter? :)

2008-11-06 @ 20:51:06
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: kristina

din blogg! "<3"

2008-11-06 @ 23:04:56
URL: http://ohk.blogg.se/
Postat av: suss

okej nu har jag läst igenom kommentarerna och insett att jag inte delar en enda åsikt med dig. du får tycka precis vad du vill men dina åsikter säger en hel del om dig som person. sista gången jag var inne på den här bloggen, jag kan inte läsa en blogg som förespråkar svergiedemokraterna och är emot abort ETC

2008-11-07 @ 15:12:21
URL: http://sjalvstandig.webblogg.se/
Postat av: suss

och hur kan du med att kopiera text istället för att skriva med dina gna ord? det visar ju ungefär hur mkt du kan om politik

2008-11-07 @ 15:16:48
URL: http://sjalvstandig.webblogg.se/
Postat av: Anonym

LOL PÅ ER

2008-11-07 @ 19:34:27
Postat av: Andrea

Come on Miriam, admit you've made this post to have loads of comments ;)



hehe well done kid !

2008-11-08 @ 11:19:50
URL: http://uncafeavec5pailles.blogspot.com
Postat av: sara

men herregud, hur kan du säga att du inte är jättehöger även fast du gillar sverigedemokraterna och mccain? läs vad du själv har skrivit och försök att förstå att sd är mer höger än moderaterna som du tar avstånd ifrån. jag håller helt med om att man ska behandla sd som ett riktigt parti som ultravänstern inte gör, man ska absolut lyssna på deras åsikter osv.



det var ganska smart av dej att dra igång den här debatten för nu får du ju mycket kommentarer men jag tror inte att det varar för evigt. nu när alla vet att du gillar sd, mccain och är abortmotståndare kommer inte lika besöka den här bloggen.

2008-11-08 @ 16:57:43
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Postat av: arvida

Det är ju svårt att säga vad som är "höger" samt "vänster", men jag skulle nog påstå att både mccain och SD i alla fall går under ideologin "konservatism" som räknas till högerblocket...

2008-11-09 @ 15:21:18
URL: http://arvidabystrom.blogspot.com/
Postat av: Alma

jag får ett starkt intryck av att du inte riktigt vet vad du tycker.. du motsätter dig själv hela tiden "jag är mer vänster än höger, men jag stödjer McCain och SD" .... jag ser inte vart vänstern kommer in i bilden där. plugga på lite före du yttrar dig!

annars tycker jag det är starkt att du vågar stå på dina åsikter (fastän dom är lite oklara och förvirrande), men personligen ska jag sluta läsa din blogg nu.

2008-11-09 @ 15:22:01
Postat av: Ellen

George Bush II... tur att du inte får rösta i USA då...(?)

2008-11-12 @ 17:56:21
Postat av: TALULZ

OIC.

SRSLY?

WHY? TELL US WHY? HE'S PRETTY MUCH RACIST, IDGI

WELL, NOW THATS TOO BAD CAUSE OBAMA WON, IF YOU DO LIKE OBAMA LIKE YOU WROTE, WHY WOULD U WRITE NOBAMA? I DONT GET IT.

WELL YOU CAN GO SHAVE YOUR BACK NOW.

2008-11-16 @ 11:44:14
Postat av: Tessi

woho :D

2008-11-17 @ 23:41:07
URL: http://couture.devote.se

Comment here:

Namn:
Save?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0