terry



why is everyone hating on terry richardson all of a sudden? 


Comments
Postat av: Anonym

why would anyone hate him?!

2010-04-11 @ 17:24:26
Postat av: Ellen

Jag undrade också när jag läste kommentarerna i första inlägget, eftersom jag inte visste något om honom. Sedan läste jag vad som stod på wikipedia (engelska). Och även om det inte alltid är det mest pålitliga så tror jag faktiskt, det var mycket källhänvisningar. Gå in och läs, tar inte lång tid.

2010-04-11 @ 18:07:02
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: frida

uschdå. väldigt tråkigt om det där stämmer.

2010-04-11 @ 18:42:25
URL: http://cccw.blogg.se/
Postat av: felicia.

http://jezebel.com/5495699/exclusive-more-models-come-forward-with-allegations-against-fashion-photographer



http://www.terrysdiary.com/post/461129664/i-just-want-to-take-a-moment-to-say-im-really



kolla här! jag vet inte vad jag ska tycka riktigt.

2010-04-11 @ 18:49:57
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se/
Postat av: claudia

har du inte läst alla anklagelserna? ingen har sagt att han är dålig fotograf men enligt alla påstådda anklagelserna så beter han sig jävligt oprofessionellt. ser lite ut som en high fashion version av bingo rimér

2010-04-11 @ 20:48:16
URL: http://istalletformusik.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag känner mig mycket tveksam till det sista texten, de flesta förnekar väl alltid sådana brott? Sedan kanske man ska ta vad som skrivs med en nypa salt, pressen har ju en tendens att överdriva. Men han svarade ju på det hela mycket svävande (nekade han ens?).

2010-04-11 @ 20:50:52
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: miriam

claudia- jo det har jag, lite grann. dock är jag väldigt skeptiskt till det som skrivs i pressen (spelar ingen roll vad det handlar om, pressen vill ju aldrig dela med sig utav fakta/sanning utan syftsar alltid på att göra rubriker och tjäna pengar så man kan ju aldrig få reda på hela sanningen via pressen)

Ellen- jag tror att jag också skulle svara på sådana "anklagelser" mycket "svävande" som du beskriver det. det hela är mycket märkligt tycker jag. alltså de som skrivs i pressen skulle kunna vara så sant om man lyssnar på allt som skrivs där och på samma gång tittar på alla hans bilder, det är föör ihopkopplat på något sätt om du förstår vad jag menar..

2010-04-11 @ 21:05:48
Postat av: claudia

ja visserligen kan media överdriva saker o ting men faktumet är att flera modeller har kommit ut med dessa anklagelser. terry har en otrolig maktposition över dessa tjejer. varför skulle dessa tjejer som är klart underordnade vilja påstå dessa saker utan legitimitet? dem skulle inte direkt tjäna på att anklaga en prestigefull fotograf. det finns en klar hierarki.det är inte så konstigt att vissa sviniga konstnärer kan utnyttja detta. dessutom finns det en bild på honom där en tjejer suger av honom. blev rätt äcklad alltså.

2010-04-11 @ 21:30:55
URL: http://istalletformusik.blogg.se/
Postat av: miriam

claudia- TVÄRTOM!! det är ju klart att dem "tjänar" på detta, att "anklaga" någon högt uppsatt och sedan få uppmärksamhet för det. kan ta woods skandalen som ett exempel, där gick ju hur många som helst ut och sa att det hade legat med honom för att få uppmärksamhet ect, den del var sanna dock men ändå, det är ju endast woods som får ta all skit för detta(rätt åsido). i det här fallet är det ju terry som får lida för allt detta och inte tjejerna

(svammlig text, väldigt trött!)

2010-04-11 @ 21:39:27
Postat av: Ellen

Miriam, självklart ska man vara skeptisk, men det faktum att människor går ut, med sitt namn, och berättar gör det trovärdigt. Självklart kan ändå tidningar blåsa upp det, det handlar fortfarande om att sälja lösnummer, men det är inga direkta rykten. Till en början… det är ju ingen direkt grävande journalistik kändiskulturen och om informationen börjar sina är det klart att påhitt kommer med också. Men det är ju inte enbart rubriker detta handlar om, det är personer som gjort offentliga uttalanden också.

Om man läser vad han säger i intervjuer så tycker jag hans bilder verkar spegla hans personlighet ganska bra, så då är det ju inte så konstigt att hans bilder, ord och handlingar verkar sammankopplade.

Fast visst, självklart skulle det inte blivit en lika stor grej om han var någon annan som inte fotade nakna tjejer.

Jag vill opponera mig något mot det Claudia säger, för det finns ju massvis med exempel då folk som vill ha uppmärksamhet har smutskastat andra i desperata försök att få det. De som kommer upp i den här diskussionen kommer ju få mycket publicitet. Men som sagt jag tror nog att en hel del av det här är sant.

2010-04-11 @ 21:53:19
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: miriam

Ellen- jo någon sanning måste det väll finnas i det dem säger..

2010-04-11 @ 21:59:28
Postat av: Ellen

Precis det jag menade Miriam! Haha, man hinner inte riktigt med här, diskussioner kan bli lite tokiga på bloggar där man måste uppdatera.

2010-04-11 @ 22:00:44
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: Ellen

Av det man läser verkar ju inte tjejerna jämt stå upp för sig själva, men det är ju inte helt deras fel, så klart. Man kan ju bli rädd, chockad och mycket annat i en sådan situation. De personer som gått ut med det har ju också gått med på det. Men som sagt kanske av rädsla eller chock. Det äckliga är ju att han utnyttjar, som Claudia säger, sin makt. Typ den här;

http://jezebel.com/5495699/exclusive-more-models-come-forward-with-allegations-against-fashion-photographer

Där vet jag inte vad jag ska säga… typ, jag hade inte gjort det, jag hade troligen hatat honom osv.

2010-04-11 @ 22:07:14
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: Cornelia

Förstår inte hur du kan avvisa detta så totalt med enda argument att 'man ska minsann inte tro allt som står i tidningarna' och att det hela är "föör ihopkopplat på något sätt". Otroligt dåliga argument för att skydda en statusfotograf som fått många anklagelser, dessutom agerar väldigt skyldigt och i sina fotografier ofta påvisar sina böjelser. När detta kom ut tog han t.ex. direkt bort de mest anstötande bilderna från sin fotodagbok. Istället för att i en sådan här situation klamra sig fast vid att "denna legend är så jävla känd och därför så jävla bra och därför legitim" bör man nog som utomstående helt sonika välkomna ett sådant avslöjande för att man helt enkelt som vanlig dödlig modeintresserad värnar om branschens öppenhet och respekt i alla led. Jag vet förstås inte hur medveten du är om den bristande respekten i just alla led och vad du isåfall tycker om den. Men visst jag tror inte heller på faktan bakom varenda rubrik på Aftonbladet.

2010-04-11 @ 22:11:53
URL: http://kulturjournalen.blogspot.com
Postat av: miriam

Cornelia- jag får lov att skylla på min trötthet, ligger just nu i sängen och halvsover medan jag svarar på era kommentarer. mitt mål var inte att komma med argument överhuvetaget. (och absolut inte avvisa detta!) jag ville istället höra från er andra vad och hur ni ser på detta.

Ellen- haha jo precis.. om detta nu stämmer kan jag tänkta mig hur kränkta dessa tjejer måste känna sig. jag såg det från en annan synvinkel men om dem väl är på plats och han visar/berättar hur dem ska göra under fotograferingen (ofredande eller ej) kan jag förstå den förvirrade situationen för dem.



nej nu ska jag sova innan jag (råkar) komma med ännu fler "Otroligt dåliga argument" :)

2010-04-11 @ 22:23:41
Postat av: Ellen

Godnatt :)

2010-04-11 @ 22:29:37
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: 2moss

cause he's a pervert lol :D

Postat av: claudia

på vilket sätt skulle det gynna modellernas karriär att bråka med en ledande fotograf inom modebranschen. det är en jättetuff bransch och så vitt jag vet så bör man inte bråka med sin överordnad.många tjejer gör vad som helst för att lyckas.

2010-04-12 @ 01:09:19
URL: http://istalletformusik.blogg.se/
Postat av: Ellen

Claudia- Visst verkar det vara en stark hierarki i modebranschen och många unga kan tänka sig att tänja sin gränser för att komma någon vart. Men det går inte att förneka att dessa personer som kommer fram också får publicitet. Vilket Kan leda till personer som vill vara med och ta ställning då kanske väljer en av de utsatta modellerna, en gång eller så, medan de aldrig anställer Richardson som fotograf igen. Jag vet inget om Woods-skandalen som miriam pratar, men det är troligen samma grej där, oavsett om de talar sanning eller inte får de onekligen publicitet, men troligen bara för stunden, tidningar vill inte älta sånt här allt föör länge, så när rubrikerna slutar, svälnar säkert intresset till det normala för dessa modeller. Självklart kan det gå tvärtom för de också, att man är rädd för att modellerna ska berätta saker de inte borde från kommande jobb eller att det ger de negativ publicitet, eler kanske då till och med ser ut som ett ställningstagande.

2010-04-12 @ 10:17:41
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: Ellen

Och miriam, jag ser ingen anledning till varför tjejerna skulle lida. Det verkar framgå tycker jag i de texter jag läst att tjejerna gått med på det, de skjuter inte allt ansvar på honom så sett. Av de som gått ut med det verkar de flesta varit med om det för ett tag sedan, de verkar berätta det för att få unga modeller som kan komma att jobba med honom i framtiden att förstå och förvarna att han ofta utnyttjar de han plåtar.

2010-04-12 @ 10:21:52
URL: http://coffee2wakethedead.wordpress.com/
Postat av: Anonym

2moss haha! ;)

2010-04-12 @ 17:44:11

Comment here:

Namn:
Save?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0