2010

Ibland känns det som att en hel befolkning bor inom mig och alla vill ju olika saker.

vill, men gör det inte. 

vill, men vågar inte.

vill, men kan inte. 

vill, men skiter i det.



mina handlingar blir nollställda och tiden blir inställd på snabbspolning.


året har gått fort men ändå inte.


2010 är snart förbi. alla bloggare har skrivit sina sammanfattningar om det fantastiska år som snart är förbi. året där höjdpunkten var festivalen, fyllan, vännerna.. medan jag ser tillbaka på det hela som ett skit år. folk är så besatta av status och att bli sedd på ett visst sätt, vem fan bryr sig? 2010 är ett år där problemen kommit upp till ytan. man har fått se människors riktiga och smutsiga ansikten. förkastliga saker har skett som får en att vilja spotta en stor loska på ett helt samhälle där befolkningen går emot sig själva. dagen då man inser och tänker "aha" är alltid den dagen det är försent. man ser inget, hör inget och samtidigt skriker rakt ut. behöver jag ens förklara hur problemen uppstår då? mitt mål är inte att strunta i allt och gå min egen väg för sån är inte jag. jag vill förmedla, ge någonting, få folk att följa med, ge insyn, visa motsatsen. man kan aldrig acceptera det som inte är acceptabelt. allting är inte svart eller vitt. allting är inte rätt eller fel. men. det finns alltid rätt och fel och fel är det idag. folk som inte vill förstå kommer aldrig att förstå. att vara öppen är nykeln. sedan måste man se över vad det är för dörrar man öppnar. saker som jag trodde var självklara var tydligen inte det. "det gäller att ta vara på det man har" hörde jag mycket av när jag var mindre men tydligen gäller inte detta längre? varför förvara och försvara när man kan förändra? all förändring är inte bra förändring. nej. allting är inte svart eller vitt och allting är inte rätt eller fel men glöm aldrig att det finns rätt och fel. att upprepa detta känns fel för det känns så jävla uppenbart, absurt och självklart. att spara ett tomrum för "det öppna" skadar inte. att ha förståelse är viktigt men det är även viktigt att se vad det är man är förstående till. 2010 är ett dåligt år men samtidigt hände någonting i slutspörten. när mörkret och kylan bara var runt hörnet tändes ett ljus. 2010 är inte bara korruptionens och klyftornas år. i framtiden kommer vi även se att det var mer än så. snabb förändring är dålig förändring och det är vad vi haft och inte har längre, vågar jag säga och hoppas. långsiktig förändring är bra förändring och våga säga nej är inte alltid fel. 



gott nytt år på er och tack alla ni som orkat följa mig! kärlek till er.




Comments
Postat av: e

det var skönt att läsa det här. 2010 har helt klart varit det sämsta skitåret i mitt liv.

gott nytt, ändå.

2010-12-31 @ 23:59:14
URL: http://milkthistle.blogg.se/
Postat av: Marc A.

All the best for U2!



And keep on trusting... this world is a place to live, even if it is often dark and rough.



XX



Marc A.

2010-12-31 @ 23:59:34
Postat av: maria

tänk positivt, it's all im sayin!!! men hoppas ditt 2011 blir bättre. <3

2011-01-01 @ 00:17:11
URL: http://mango.blogg.se/
Postat av: Alexander

What a profound speech. A little depressing but still profound and moving. I'm not sure what to say, besides, like maria said, always think positively. And live in the moment. Enjoy the little epicurean pleasures. And don't be overwhelmed by what a terrible and cruel place the world is, because there are also lots of good things. Gods I sound corny!



Of course 'jag orkar' to follow. I don't even know what you're talking about. Why wouldn't one want to follow? You're so interesting and wonderful!



Happy New Year! Hugs <3

2011-01-01 @ 05:01:01
URL: http://catseyephotos.blogspot.com/
Postat av: plopp

du är verkligen grym! det stämmer verkligen det du sa! om det är någon blogg man följer då är det den som inte är som alla andra bloggar. den som inte lägger upp sminktips som exakt alla andras bloggar, och jag menar inte bara bloggar, utan även människor i allmänhet just nu. man gör som alla andra gör och är skit stolt för det. vart tog ens egna vilja och kreativitet vägen?.. nej fy.



fortsätt med det du gör, det är verkligen intressant och värt att läsa!



gott nytt eller något

2011-01-01 @ 11:42:01
Postat av: Lina

Jag hoppas du förstår att jag inte är så, inte någonstans. Jag uppskattar mer mina egna tankar och typ titta på Harry Potter eller spela Xbox. Det är bara jag. Jag har inte varit på festival, resan jag åkte på med mina kompisar förra året sket sig för vi blev osams. Jag tror att man måste sluta försköna och acceptera saker och människor för vad dom är. Som du skriver, inget svart eller vitt.

2011-01-01 @ 13:59:48
URL: http://www.youthtrouble.blogspot.com
Postat av: wolf

you are amazing.

2011-01-01 @ 18:33:23
Postat av: Anonym

hoppas att ljuset i mörkret inte var att SD kom in i riksdagen? Det om något skapar enorma klyftor, du verkar ogilla samhällsklyfor men du bidrar bara till större sådana genom att ha röstat på dem.

2011-01-01 @ 18:41:44
Postat av: Jenifer

sorgligt, men sant. man ska inte överanalysera för mycket, däremot.

ifrågasätt allt, stay open-minded och tänk inte för jävla mycket. ett sjukt bra tips att leva efter. glöm inte att du är den viktigaste personen i ditt liv.

2011-01-01 @ 20:02:04
URL: http://puss.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Det var fan i mig det bästa jag hört på länge. Tack för din uppriktighet!

2011-01-02 @ 01:16:45
URL: http://frostt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Äntligen en person som inte tycker att 2010 var det bästa året någonsin. 2010 var asdåligt för min del.

2011-01-02 @ 18:51:06
URL: http://dustpop.blogg.se/
Postat av: annamária

I wish I understood

2011-01-03 @ 22:33:23
URL: http://oui-mad.blogspot.com/
Postat av: julia

jag kunde inte hålla med dig mer. fyfan för 2010, jag bara satt och gjorde ingenting och..det var skit

2011-01-05 @ 14:22:15
URL: http://myrocket.blogg.se/

Comment here:

Namn:
Save?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0