words

Jag har en sak som jag vill berätta för er, men jag kan inte. Det har hängt med mig så himla länge nu och blivit en del utav mig, sakta men säkert. Jag vill inte göra någon besviken eller visa mig svagare än vad jag egentligen vet att jag är. Jag vill inte ha någon förståelse eller sympati, jag vill bara upplysa, hjälpa eller ge någoning. Jag vill inte sända ut fel signaler till er. Vissa av er har redan fattat, fått för er och till och med frågat mig men jag har bara avfärdat för att jag skäms. Skäms över mig själv. Jag skäms inte för vad jag är utan för vad jag blivit. Ändå kan jag fortfarande inte erkänna att jag har ett problem. Jag har blivit en del utav problemet. Vi har blivit någonting. Någoning så jävla lågt

Comments
Postat av: Anonym

berätta, vi finns ju här för dig

2011-02-23 @ 16:38:49
Postat av: Lina

berätta,

jag vet väl ungefär vad det är, men tror verkligen att jag kan hjälpa dig, hoppas i alla fall.

Tänker på dig finaste Miriam

2011-02-23 @ 16:39:54
URL: http://artitude.blogg.se/
Postat av: kine

berätta! vi vil hjälpa dig!

2011-02-23 @ 16:43:09
URL: http://violentdreamz.wordpress.com
Postat av: isabelle

tror att jag vet också, och har brottats med det i flera år men nu är det äntligen bättre. du får gärna mejla om du vill prata.

2011-02-23 @ 16:46:52
Postat av: ebba

miriam, berätta. Jag tror att jag är i samma sits och det är oerhört svårt att sa sig ur det ensam. är inte helt säker på vad det gäller så det känns fel att bara anta. Tror vi alla kan hjälpa varandra.

2011-02-23 @ 17:56:30
Postat av: marie

jeg tror du skal passe på med at bruge din blog som en personlig hjælp og støtte. snak med din familie og venner.



du er sej og jeg elsker din blog.

2011-02-23 @ 18:28:16
Postat av: Anonym

jagvet. men du kan vinna

lovar

<3

2011-02-23 @ 18:35:43
URL: http://ddd
Postat av: j

känns konstigt att jag har gått och trott en sak om dig nu det sista och nu när du skriver detta känns det som att det verkligen är så.

du kan klara det! <3 jag tror på dig.

jag har varit där i perioder själv.

2011-02-23 @ 19:47:00
Postat av: Anonym

tvivla inte på att berätta, tror att det bara kommer att hjälpa dig.

2011-02-23 @ 21:14:41
Postat av: JJ

hey i know this is a bit personal but do you get paid alot for the advertising here?just wanna check before doing it!thanks x

2011-02-23 @ 21:28:44
Postat av: Anonym

skulle vilja berätta så himla mycket för dig. Kanske inte vara till hjälp, men någon slags stöd i alla fall. Ta hand om dig och om du vill höra vad jag har att säga får du gärna maila.

2011-02-23 @ 21:57:21
Postat av: Lovisa S

Miriam gumman , vad äre ? <3

2011-02-23 @ 22:05:31
URL: http://bylovinnea.spotlife.se
Postat av: Alexander

Don't worry, Miriam, we won't judge you. I'm sure that everyone would like to help you. Please don't feel that there is no one here for you. Whatever it is, talking about it should help. I will give you whatever advice I can.

2011-02-23 @ 22:08:29
URL: http://catseyephotos.blogspot.com/
Postat av: antonia

mirris jag är här för dig! ta och maila mig om du känner för det! kram kram kram på dig!

2011-02-23 @ 22:25:50
URL: http://dirtyglam.blogg.se/
Postat av: Karin

inboxx

2011-02-23 @ 22:46:43
Postat av: Veronika

Jag tror att många redan förstått. Det är hemskt.

2011-02-24 @ 00:23:13
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Ellen

Miriam, du har mitt nummer och mail… Kram <3

2011-02-24 @ 00:34:30
URL: http://guselleni.wordpress.com
Postat av: 123tourettes

I agree with you, that none here is here for you. At least not in a good way, because none of us is your friend. Nevertheless this doesn't mean that we won't help you if possible. But it's up to you whether you'll tell us or not

2011-02-24 @ 09:36:11
Postat av: a

jag kan säga att jag tror du har en av de bloggarna som har läsare som verkligen bryr sig. och det är nog för det är lätt att känna igen sig här. jag vill öpppna mig för dig och jag vill att du öppnar dig för mig, som en okänd hjälpande hand ungefär. säger som alla andra - maila om du vill. om du mår bättre av det. det känns konstigt att säga detta till en främling, men jag bryr mig verkligen om dig, uppriktigt sagt.

2011-02-24 @ 11:24:33
Postat av: Emma

i högstadiet grät jag hela tiden. minsta lilla sak rubbade och välte omkull mig, jag som så länge gjort allt för att bli stadig. det gjorde inte saken bättre när mina två mentorer (vi hälsar inte längre när vi möts på stan) frågade ut mig inför hela min klass om jag åt frukost, om jag åt ordentligt när vi hade lunch, om fallet inte var sådant att jag gick och tryckte på någon ätstörning. jävlar vilken skam. jag var bara smal, det var så jag såg ut, smal och kanske lite tanig i mina stuprörsjeans och stora hoodtröja. jag har mått så dåligt förstår du. och jag trodde att det aldrig skulle bli bättre, även fast jag ville, jag släppte inte tanken om att jag VILLE bli bättre. veckor, månader och år. sen började jag prata. först med en vän och sen med min mamma. sen med en kurator, och sen en ny, en ny som lärde mig att inte ramla omkull. någonting som jag gjort i år. ramlat omkull. hon hjälpte mig att sluta skämmas, att tycka om mig själv, att trivas. varje steg är ett steg på vägen, åt rätt håll. stor kram!

2011-02-24 @ 13:50:51
Postat av: spacetime

ibland kan det vara jobbigt att prata med främlingar, men ibland inte eftersom de inte vet något annat om en... hoppas verkligen att det vänder snart

2011-02-24 @ 21:00:40
URL: http://spacetime.blogg.se/
Postat av: iida

ive noticed, of course. i was in that hell for two years, but ive recovered. endless hours spent seeing psychologists, doctors, physiotherapists... it got to the point where i was going to be hospitalized, but i got away with it and went traveling instead and that was when i really started getting better. its hard and it takes time to recover, but you can do it. and you will feel so much better. sure, we might never be able to see food exactly as other people see it. and life will always be a bitch and hard and suck hard, it does for everyone, right? i still have to take my meds and i still have stupid thoughts. but the point is you can feel so so much better than you do now. you will be able to see yourself in a nicer light. you will be able to control it. admitting you have problems is already a very good start.



i would be happy if you emailed me, so feel free (i do understand swedish perfectly). i dont know you but i love you!

2011-02-24 @ 21:07:29
URL: http://www.flickr.com/photos/23410887@N02/
Postat av: matilda

du är inte ensam om att lida av det där hemska problemet, som jag antar att du menar. jag hatar hatar hatar hatar hatar det.

2011-02-26 @ 14:14:59
URL: http://www.fussdoll.devote.se
Postat av: Anna

Jag pratar gärna med dig om det om du vill, Miriam. Jag är rädd att jag själv har liknande problem. Bara ta kontakt om du vill prata :)

2011-02-27 @ 22:01:44
URL: http://annanosslin.tumblr.com
Postat av: Ingvild

We're all here for you Miriam. Remember to mail me, if you wanna talk. xx

2012-10-21 @ 15:52:53
URL: http://tilbestemor.blogspot.com

Comment here:

Namn:
Save?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0